Ajankohtaista: Uusi Buster Magnum valittiin Best of Boats -finaaliin

25.9.2018

Uusi Buster Magnum valittiin Best of Boats -finaaliin

Uusi Buster Magnum -alumiinivene Best of Boats -kilpailun finaaliin

”Monipuolinen, monenlaisiin tarpeisiin mukautuva ja hauska ajettava.” Uusi Buster Magnum on valittu yli 500 veneen joukosta arvostetun Best of Boats -kilpailun finaaliin Best for Fun -kategoriassa.

Best of Boats -kilpailun tarkoituksena on huomioida monipuolisesti moottoriveneiden eri osa-alueet ja omistajien erilaiset tarpeet. Best of Boats -kilpailun tuomariston mukaan vene on ”Best for Fun” – parhaimmillaan hauskanpidossa – kun se on hauska ajettava, tarjoaa kokemuksia sekä voimasta että vesiympäristöstä ja mukautuu monenlaisiin tarpeisiin ja monenlaiseen vesiurheiluun.

Kansainvälisen kilpailun tuomaristoon kuuluu 18 kokenuttta venealan toimittajia 16 eri maasta. Valintojen pohjaksi taas on testattu yli 500 venettä 20 eri maasta. Suomalaista venealan lehdistöä tuomaristossa edustaa Venemestarin ja verkkojulkaisu Totalvene.fi:n päätoimittaja Jan Sjölund.  

Kautta aikojen menestyksekkäin suuri avovene

Lähes 30-vuotias Buster Magnum on Pohjoismaiden kautta aikojen menestyksekkäin ja suosituin suuren luokan avovene. Aiempien sukupolvien Magnumeita on myyty yli 5000 kappaletta. Merikelpoinen ja suorituskykyinen malli on erityisen suosittu Norjan ja Ruotsin avoimilla Atlantin puoleisilla rannikoilla, joilla veneille asetetaan erityisen kovia vaatimuksia.

Uusi Buster Magnum on 7,2 metriä pitkä kahdeksan hengen avovene, jonka suurin moottorivaihtoehto on Yamaha F225. Neljännen sukupolven Buster Magnum on selvästi edeltäjäänsä suurempi: rungon pituus on kasvanut 30 sentillä ja sisätila on 20 senttiä edeltäjäänsä leveämpi.  

Taloudellisen runkomuodon ja nousulistojen ansiosta suorituskyky on samalla koneteholla edeltäjänsä tasolla, vaikka vene on pidempi ja myös hieman painavampi. Suurin henkilömäärä on säilynyt kahdeksassa hengessä.

Alumiiniveneiden klassikossa on ison veneen tuntua

”Uudessa Magnumissa on ison veneen tuntua, ajo-ominaisuudet ovat uuden rungon ja taaemmas siirtyneen painopisteen myötä parantuneet selvästi. Terävämmällä runkomuodolla ja kolmella parilla aggressiivisia nousulistoja on haettu suorituskykyä, jonka myötä vene on todella hauska ajettava”, tuotekehitysjohtaja Anders Kurtén kertoo.

Pienin koneteho on noussut yhden askeleen 175 hevosvoimaan. Magnumin suurin moottorivaihtoehto on 225-hevosvoimainen V6-Yamaha, jolla saavutetaan 47 solmun huippunopeus. Tankin kokoa on kasvatettu lähes kaksinkertaiseksi 300 litraan, jolloin toimintamatka on kasvanut selvästi.

Jaa

Lisää uutisia