Ajankohtaista: Uivan venenäyttelyn Buster-uutuudet

19.8.2015

Uivan venenäyttelyn Buster-uutuudet

Buster uudistaa pitkäaikaisen suosikkimallinsa, viisimetrisen Buster L:n. Uusi vene tulee markkinoille kaudelle 2016 ja esitellään yleisölle syksyn uivissa venenäyttelyissä Helsingissä, Tukholmassa ja Oslossa. Suosittu suurten avoveneiden Magnum-mallisto puolestaan laajenee kokonaan uudella veneellä, rohkeasti muotoillulla lasikuitukantisella Buster Magnum E:llä. Helsingin Uiva venenäyttely järjestetään Lauttasaaressa 20.–23. elokuuta 2015. 

E-Magnumissa hyödynnetään onnistuneeksi havaittua Buster Cabinin runkoa. Perän syvän V-kulman, leikkaavan keulan ja matalan painopisteen ansiosta rungon ajo-ominaisuudet ja aallokkokäytös ovat huippuluokkaa ja kaarreajo jouhevaa. Maltillisen kokonaispainon ja erityisen suotuisan pitkittäissuuntaisen painopisteen ansiosta rungon urheilulliset ominaisuudet pääsevät esille.

Malliston pienempiin muutoksiin kuuluu uudistettu Buster XL Pro, joka on varustettu perinteisellä kaksipulpettiratkaisulla ja väliovella. Vene perustuu suositun Buster XL:n erinomaista palautetta saaneeseen nousulistattomaan runkoon. Lisäksi Buster Cabin -hyttiveneen saa nyt tehdasasenteisella keulapotkurilla varustettuna ja suurin koneteho on nousee 250 hevosvoimaan. 

Kolme eri versiota suositusta Buster L:stä

Yli 20 vuotta tuotannossa ollut Buster L on muodostunut Pohjoismaissa todelliseksi kansanveneeksi. Edellisen kerran venemalli uudistettiin vuosituhannen vaihteessa. Nyt rungon merikelpoisuutta on kehitetty ja aallokko-ominaisuudet ovat parantuneet. Uuden rungon ominaisuuksiin kuuluu myös aiempaa nopeampi liukuunlähtö, erityisesti kuormattuna.

Perusmitoiltaan Buster L on entisellään: viisimetrisen kuuden hengen veneen voi varustaa 30–50 hv perämoottorilla. Venettä voi siirtää tavallisen henkilöauton perässä jarruttomalla trailerilla.

Mallista on jatkossakin myynnissä kaksi eri versiota. Pelkällä kuljettajan pulpetilla varustetussa L1:ssä kansitilaa jää runsaasti tavaroiden kuljettamiseen, kaksipulpettisessa L2:ssa tuulilasien ja kuomun suojaan mahtuu kolme henkeä.

L-perheeseen kuuluu edelleen myös isomman veneen ominaisuuksilla laajennettu Buster Lx. Pikkuveljeään 45 kiloa painavamman Lx:n etuja ovat kiinteä 53-litrainen polttoainetankki sekä kuskin ja kartturin erillisistuimet, jolloin takapenkille tuulilasien suojaan mahtuu vielä kolme matkustajaa. Sateen sattuessa kuomun alla voi matkustaa siis kaikkiaan viisi henkeä.

 

Jaa